divendres, 6 de maig del 2011

VIVINT LA BOGERIA


El passat 22 de febrer, els alumnes de segon de batxillerat vam assistir a Reus a una representació a càrrec del teatre Bràvium.
L’objectiu d’aquesta escapada era principalment complementar la lectura de La Bogeria de Narcís Oller a més d’ajudar-nos a comprendre i situar els temes principals de la novel·la. Per a nosaltres va significar una ajuda important, ja que hem de demostrar tot el que coneixem d’ella a les PAU. Narcís Oller, un autor gairebé anònim per a nosaltres, va passar a ser conegut com la llegenda catalana de la novel·la curta o conte breu del segle XIX. Tot i que posar als escenaris una obra tan comentada i estudiada pot semblar un repte impossible, la gran majoria dels alumnes vam poder gaudir novament de la seva lectura amb un toc de dinamisme.
El desenvolupament de la representació va ser breu, però no va deixar indiferent ningú perquè van saber utilitzar molt bé els recursos dels que disposaven. Unes quantes cadires, un penjador, tres actors i una pantalla projectada van ambientar l’escenari. De fet, que hi hagués diferents espais en el temps, flashbacks i personatges difícils de caracteritzar, no els va detenir. A més, van interpretar en Serrallonga, el protagonista de la novel·la, tal i com majoritàriament es fa en el llibre, és a dir, indirectament, imitant-lo en tots els seus gestos, maneres de pensar i expressar-se... Caldria destacar un dels elements que, com s’ha dit abans, va permetre al públic diferenciar els temes i valorar-los per separat, enens referim a la pantalla. En aquesta s’hi projectaven totes les possibles causes de la bogeria d’en Serrallonga per després arribar a la conclusió que eren producte del món exterior com les amistats, la política o la família, tot i que la postura més crítica del llibre diu que estava determinat per la seva herència genètica.
En definitiva, la representació va transmetre’ns tot el que necessitàvem i segurament ens ajudarà molt en els exàmens. Per últim, és important fer referència al paper dels actors i al posterior col·loqui que vam mantenir amb ells, on van aclarir qüestions que els alumnes ens fèiem.

Celia Jiménez i Filo Domènech, 2n BAT B

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada