dilluns, 16 de maig del 2011

Sortida al Museu Bíblic de Tarragona

El 16 de febrer, els alumnes de l'assignatura de religió vam anar a Tarragona amb tren i vam visitar el Museu Bíblic.
El Museu Bíblic Tarraconense (MBT) va ser fundat a les dependències del Seminari de Tarragona l’any 1930 pel Dr. Josep Vallés, canonge lectoral de la Catedral de Tarragona, professor de Sagrada Escriptura de la Universitat Pontifícia Tarraconense i professor de Sagrada Escriptura del Seminari Conciliar Pontifici de Tarragona. A través dels seus viatges a Terra Santa i a altres països de l’Orient Mitjà va recollir peces arqueològiques, mapes, reproduccions i objectes de culte relacionats amb el món de la Bíblia, que va anar dipositant al Seminari, i que van donar peu al Museu Bíblic del Seminari Pontifici de Tarragona.
El recorregut que vam fer pel MBT va ser molt interessant. La visita va ser guiada per una senyora molt agradable que es deia Míriam, la qual ens va mostrar i explicar coses relacionades amb la geografia, la història i la arqueologia, la numismàtica, la història literària i el culte sobre el món bíblic.
Algunes de les coses que ens van cridar l'atenció van ser les Bíblies que hi ha al museu, des de la més antiga fins a la més actual, i la seva descoberta i història. També ens va sorprendre la història de la Pedra de Rosetta que és una pedra de granit fosc on hi ha gravat en dues llengües diferents, egípcia i grega, però en tres escriptures (jeroglífica hieràtica, demòtica egípcia i grega), un mateix decret de Ptolemeu V del 196 aC. Com que el grec era ben conegut, la pedra va ser la clau per al desxiframent dels jeroglífics egipcis, el 1822, per Jean-François Champollion i el 1823 per Thomas Young. La descoberta va facilitar la traducció d'altres texts jeroglífics. La pedra que hi ha al MBT és una rèplica de l'original que actualment es troba al Museu Britànic de Londres.
Quan vam sortir del museu, vam anar tots junts a esmorzar a una cafeteria i després vam anar a fer un tomb fins l'hora d'agafar l'autobús per tornar cap a Cambrils.
Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses interessants!

Equip de redacció de la revista