dijous, 5 de maig del 2011

Latrodectus mactans (vídua negra)

Des que estic aquí, trobo a faltar la meva cabellera llarga fins la cintura. Jo era la típica noia alta, amb un cos sinuós, morena i dulls foscos. En els últims mesos la meva vida ha canviat molt i he arribat a la conclusió que simplement els odio.

Amb 21 anys a Olot a les 12 del migdia dun dia dhivern vaig cometre lerror de casar-me amb el meu primer marit Ramon. Un corredor de borsa que provenia duna família delevat estatus econòmic i del qual estava completament enamorada. Vam gaudir duna lluna de mel fantàstica a lAntàrtida, vam fer excursions en trineu pels glaciars, vam passar nits apassionades als iglús, vam veure laurora boreal abraçats lun a laltre. En definitiva, va ser realment perfecte. Després vam aconseguir la casa dels nostres somnis i vivíem amb tot tipus de luxes. Gràcies a això no em va caldre portar diners a casa, en Ramon treballava moltes hores i per tant em passava els dies fent tot allò que magradava; anava a jugar a squash amb la meva amiga Àngela, passava tardes amb la meva cosina Lucie per tots els balnearis dels voltants, feia cursets de jardineria, de cuina, daquagym... però el dia era molt llarg i passava molt temps sola a casa. Una tarda en plena sessió dsquash lÀngela em va comentar:
- Us heu comprat un cotxe nou?
- No, només tenim els tres de sempre: el vermell, el platejat i el negre. Per què?
- Em... quan venia cap aquí he passat per davant de casa teva i nhe vist un de platejat però diria que no el vostre. Però bé, mhauré confós.
- Ah...

A partir daquest moment es va despertar aquella faceta obsessiva que havia tancat dins meu durant ladolescència, durant aquells primers amors. Em vaig ficar al cap que el meu marit menganyava i vaig començar a olorar, revisar si hi havia cabells de dona o alguna taca de pintallavis a la seva roba abans de rentar-la i un dia la Lucie em va proposar de seguir-lo durant el dia; aquell dia vaig enxampar-lo amb lAndrea, va ser un cop molt fort, no podia comprendre com no ho havia notat abans. Encara que en aquell moment ja ho sabia no aconseguia relacionar aquella cara oculta amb la nostra vida en comú. Però vaig ser incapaç de reaccionar ni dir-li res aquella nit, era el nostre aniversari de noces i encara ho havia de preparar tot. Quan vaig arribar a casa vaig trobar lÀngela, mesperava a la porta amb el cistell de bolets que mhavia promès perquè jo pogués preparar el plat preferit den Ramon, encara que a mi no magradaven els bolets.

Quan ell va arribar a casa ja estava tot llest, vam seure a taula i vam començar a sopar. Mentre ell em parlava jo el sentia i li contestava però era com si em trobés fora de la conversa:
- Aquest risotto està deliciós!! Hi has posat algun ingredient nou?
- No, com sempre...
- Tot bé, reina?
- ...
- Collons, quina calor! va dir mentre safluixava la corbata- . No em trobo massa bé, estic marejat li va caure el cap sobre el plat-.

Em va costar reaccionar i no vaig saber què fer, hauria dhaver intentat fer-lo reaccionar però no era conscient del que estava passant. Al cap duns deu minuts vaig apropar-me a ell i li vaig comprovar el pols, era mort i no em sabia greu. Vaig trucar a lambulància i vaig fingir estar desesperada.

Amb 23 anys a Morella a les 6 de la tarda dun dia de primavera es va celebrar la fatídica cerimònia amb el meu segon marit Manuel, un propietari de grans latifundis que havia nascut en un poble de lAndalusia profunda i que shavia traslladat a Catalunya feia un parell danys. Aquest cop també tenia la il·lusió i lesperança que sortís tot bé. Era molt bona persona però era un desastre, molt obsessiu, es notava que era de poble i era tan infantil que semblava un nen amb cos dhome, però tot i això la seva bondat mhavia captivat.

Em desesperava que posés cogombres a tots els menjars, fins i tot a la sopa i a les postres i també que tenia lobsessió que qualsevol nit ens entrarien a robar i per això dormia amb lescopeta sota el coixí.

Un dia van venir a conèixer al meu nou marit la Lucie i lÀngela, vam anar a dinar a un restaurant luxós de Castelló que estava a rebentar de gent. Durant el sopar en Manuel em va fer passar una vergonya que mai oblidaré: va eructar, va escurar amb les mans els peus de porc que sestava menjant, va agafar menjar dels plats de lÀngela... i per acabar-ho dadobar va deixar anar:
- Eto pie de porc etan de mort! va dir mentre xuclava els ossos i remenava el plat amb les mans-.
- Niña, que callaita etai!
- Us molesta lhum del tabaco? No verdad?

Mentre estàvem al cotxe manava encenent cada cop més recordant com shavia comportat en Manuel; en arribar a casa per calmar la meva ràbia vaig intentar concentrar-me en penjar les cortines noves del menjador. Aleshores ell es va llençar sobre el sofà i va deixar una sonora flatulència que va impregnar lambient; jo, seguint el meu instint vaig llençar-me des de lescala a sobre dell i el vaig escanyar amb les sedoses cortines vermelles. Quan va deixar de respirar vaig desenrotllar-li les cortines del coll i me les vaig mirar tot dient: quina llàstima, shan arrugat. Després em vaig aixecar i les vaig penjar tranquil·lament.

A lestiu següent, vam aprofitar que lÀngela tenia un pis a Eivissa per anar a passar-hi lestiu. Durant el viatge els vaig confessar en què mhavia convertit; lÀngela es va sorprendre molt i no hi estava gens dacord, de fet em mirava duna manera diferent. En canvi la Lucie no va dir res, simplement va preferir no parlar del tema.

Amb 24 anys a Eivissa a les 2 de la matinada duna calorosa nit dagost em trobava a una discoteca quan sem va apropar lOtto, un alemany duns vint anys i em va dir:
- Quierres bailar conmigos?

Jo, després de riure sense vergonya, vaig accedir-hi, ja que no em vaig poder resistir al seu físic ni als seus ulls blaus.

La Lucie va obligar a lÀngela a marxar del seu propi apartament per deixar-nos-el a lOtto i a mi durant tot lestiu. Un cop sols vam aprofitar totes les nits, una daquestes ens vam jurar amor etern en una solitària cala. Al cap dunes setmanes de convivència em vaig adonar que mhavia equivocat de nou, lOtto era un gandul, es limitava a estar al sofà i satisfer-me quan jo li demanava. En un moment de passió i èxtasi em vaig deixar portar pels meus impulsos i mentre li acariciava el coll, li vaig enfonsar la nou impedint-li la respiració. Quan vaig veure el seu cos inert sota meu vaig ser conscient de la meva crueltat.

A partir daquest moment els meus records són difusos, tot va succeir molt ràpid, no vaig tenir temps de pensar com men sortiria daquesta. Recordo que va aparèixer la Lucie i em va advertir que lÀngela ja feia temps que rumiava delatar-me a la policia ja que es sentia culpable perquè mhavia donat els bolets de lúltim sopar del meu primer marit.

Judicis, atracció, baralles, amor, advocats, tendresa, incertesa, recolzament...

La Lucie està al meu costat, va renunciar a la seva llibertat per acompanyar-me en els pròxims, llargs i difícils anys que mesperaven tancada a la presó. Ara entenc les noves sensacions que va experimentar en Ramon amb el seu amant Andrea.

Per fi em sento plena, he trobat a la persona adequada. Espero que això sigui un adéu definitiu a aquesta etapa de la meva vida.

Sílvia Hornos, Maria Peñas i Gemma Valls, 2n BAT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada