diumenge, 13 de març del 2011

Una tarda amb Iván Cervantes

El passat dia 10 de novembre de 2010, vam tenir l´oportunitat d´entrevistar a Iván Cervantes. Gràcies a les activitats del Projecte Alumnes Acompanyants,  vam poder compartir una tarda amb el pilot cambrilenc. Iván Cervantes Montero és un pilot d'enduro, disciplina motociclista en què destaca internacionalment havent aconseguit dos sotscampionats mundials (2003 i 2008) i quatre campionats mundials (2005, 2006, 2007 i 2009), tots amb KTM. Ha guanyat també el campionat del món d'enduro Indoor del 2009.


Els Alumnes Acompanyats, és un projecte d´integració social adreçat als alumnes nouvinguts, promogut des del mateix Ajuntament de la nostra ciutat. Aquest projecte, realitza activitats amb l´objectiu que les persones nouvingudes coneguin la nostra llengua, la nostra cultura i costums. Com ja hem dit abans, el dia 10 de novembre, vam conèixer  l´Iván Cervantes a la seva finca privada, que és el lloc on ell entrena cada dia. Per arribar fins allà, vam anar amb trenet. Vam sortir del centre cultural i ens va acompanyar un policia municipal. Vam tenir problemes per arribar fins a la seva finca privada amb el trenet, però gràcies a la gentilesa dels seus familiars, que ens van portar amb el seus cotxes particulars, vam poder arribar-hi. Un cop vam ser tots allà, l’Iván ens va fer una exhibició amb la moto. Va ser impressionant perquè feia salts molt alts i a gran velocitat. Després de fer-nos l’exhibició, vam poder fer-li una entrevista, i després ens va fer una altra exhibició. Hem de dir que, l´Iván Cervantes va estar molt proper, amable i simpàtic amb nosaltres, al igual que la seva família. Vam passar una tarda inoblidable, ens vam trobar molt còmodes, i ens vam quedar amb les ganes de compartir molt més.  Això sí, vam marxar amb molt bon gust de boca.



Entrevista a Iván Cervantes

  • D'on ve la teva afecció per les motos? L'afecció em ve gràcies al meu pare i al meu germà. A ells els agradava el món de les motos i m’ho van transmetre des de ben petit.
  • Com vas iniciar-te en aquest món?  Em vaig inicia quan tenia quatre anys, amb una moto molt petita que em va regalar el meu pare.
  • Com és el dia a dia d’Iván Cervantes? Em llevo a les nou del matí, després em vesteixo i me’n vaig a casa dels meus pares a esmorzar. Quan acabo, em fico la roba d'enduro i me’n vaig a entrenar.
  • Normalment entrenes aquí?  Sí, normalment entreno aquí a aquesta finca. La vam comprar i condicionar  expressament per poder-hi entrenar i així poder estar amb la família.
  • Vius a Cambrils? Sí, m'encanta viure a Cambrils. Sempre que me n’he d’anar de viatge ho enyoro molt, sobretot  la meva família i els amics.
  • Què vas sentir el dia que vas ser proclamat Campió del Món d’Enduro?  Vaig sentir una satisfacció molt gran, durant un moment em van passar tots els moments de la meva vida pel davant. És un somni fet realitat. És la recompensa a un esforç molt gran i un orgull per a mi i per a la meva gent.
  • Com portes el tema de la popularitat?  Ho porto bé. Per a mi és una gran satisfacció que la gent em reconegui pel meu treball. Però la veritat és que visc tranquil i més aquí a Cambrils. Segueixo sortint amb els amics de sempre i segueixo anant als mateixos llocs de sempre.
  • Quins plans tens per al futur?  Actualment, estic entrenant a dos nois.
  • Fins quina edat et veus fent aquest esport?  Fins que jo em senti capaç d'anar en moto. Fins que tingui il·lusió i sempre i quan tingui salut. He tingut caigudes importants que m’han apartat durant un temps d’aquest món. Per fer aquest esport és important tenir seny, anar ben equipat i protegit, estar en forma i saber el que fas.
  • T'agrada fer coses com les d’avui?  Sí, m'agrada molt perquè jo vull que la gent se n’adoni del que costa arribar fins aquí dalt. M’agrada que em coneguin d’una altra manera, així com avui, d’una manera més familiar  i mai millor dit perquè som a casa meva!

Míriam Carrión. 3r ESO B

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada