divendres, 22 d’abril del 2011

Viatge a la Colònia Vidal de Puig-reig

El passat dimarts 14 de frebrer, els alumnes de 3r d'ESO vam anar a la Colònia Vidal, fundada l'any 1901 i situada a Puig-reig, a uns 80km de Barcelona. Vam arribar i vam anar al pati d'una escola de la colònia i  vam esmorzar. Més tard, vam anar a una mena de sala d'actes on ens van posar un vídeo sobre la colònia en el qual ens explicaven com treballava la gent, com va ser fundada, qui era Ignasi Vidal, etc.
Més tard, els alumnes ens vam separar en dos grups amb la guia corresponent a cada grup. El primer lloc on vam anar va ser un dels pisos de la colònia, al carrer Sant Ignasi. Després, vam anar a veure la peixateria del poble, encara conservada perfectament. També vam anar al lloc on rentaven la roba els ''sants'' i on la rentaven els que patien enfermetats, que en aquella època era molt normal a causa de les epidèmies que hi havia. Vam visitar el museu juntament amb la biblioteca i una de les classes de l'escola i la guia ens va explicar quins eren els mètodes d'estudi en aquell moment. Més tard, després d'haver vist el  poble, vam anar a la fàbrica, però abans d'entrar ens van explicar les condicions de treball segons l'edat iel sexe dels treballadors. Ens van expl,icar que els homes cobraven entre 17 i  30 pessetes a la setmana per  treballar 11 hores al diai les dones en cobraven 15 tot i que feienn les mateixes hores. Els nens i noies d'entre 10 i 20 anys cobraven 9 pessetes per 8 hores treballades. També ens van explicar que els empleats havien defitxar quan entraven a la fàbrica i la nostra guia ens va dir que entraven  a treballar a les 5 del matí.
Quan ja va acabar la visita, a la una del migdia, vam sortir cap a Barcelona i vam anar al Maremagnum on vam dinar i  vam passar unes hores abans de tornar cap a Cambrils. Des del meu punt de vista, va ser una  sortida molt interessant, ja que vam veure com vivia la gent d'aquella època i vam aprendre moltes coses noves.