diumenge, 15 de gener del 2012

ENTREVISTA A L’AGENT DE LA POLICIA LOCAL

ENTREVISTA A L’AGENT DE LA POLICIA LOCAL
El passat 21 de novembre els alumes de 4t A que fan Alternativa, varen fer una entrevista a Ricard Abella (policia local). Aquesta entrevista s’emmarca en una exposició que hi ha haver durant tres dies al nostre institut.
L’exposició, destinada a joves d’entre 16 i 21 anys, anomenada “Homo transitius” compta amb 12 plafons il·lustrats. Té el propòsit de sensibilitzar els joves sobre la importància del factor humà en la conducció de vehicles, l’accidentalitat en el trànsit i la possibilitat d’adoptar mesures preventives per evitar els accidents. A més, també ajuda a reflexionar sobre la importància de les distraccions, velocitat, les presses, l’agressivitat, etc.
A continuació podreu llegir l’entrevista realitzada a Ricard Abella:
- Com es diu? Quin càrrec té?
Ricard Abella. És agent, té el càrrec bàsic.
- Com se us va ocórrer utilitzar el recurs dels regne animal associat a la perillositat de la carretera?
Aquesta exposició ha estat un projecte de joventut (Departament de Joventut de l’Ajuntament de Cambrils), els va agradar aquest recurs i per això va contactar amb la Generalitat (propietària de l’exposició) i va sol·licitar el conjunt de murals.
- Aquestes campanyes creu que sensibilitzen a la població?
Estic convençut que sí la sensibilitzen, perquè sinó no es farien.
- Està demostrat amb estadístiques que les campanyes serveixen?
És molt difícil poder demostrar que aquestes campanyes són útils perquè són campanyes a llarg termini. Però possiblement sí.
- Quants agents de la policia estan implicats en aquestes campanyes?
Estan implicats el Coco, el Pere i jo, tot i que és cosa de tots els agents municipals.
- Aquesta exposició és itinerant, es fa a més poblacions?
Sí. També és fa a més poblacions. Quan l’exposició de l’institut s’acabi l’exposarem a l’Ateneu juvenil durant un temps.
- Quin dissenyador ha fet les il·lustracions? I el fotògraf?
No ho sé contestar. Aquestes imatges vénen des de Barcelona. El que sé és que és un grup de Barcelona.
- Heu tingut ajudes de les administracions públiques?
Sí, de la Generalitat. És una campanya de la Generalitat que té el propòsit de treballar-la amb joves.
- Quin és el missatge que voleu transmetre?
Ser crítics, la gent ha d’aprendre a pensar, i no aprendre les coses tal i com et diuen.
- Quina és la franja d’edat a què va destinada la campanya?
De 16 a 21 anys perquè és gent que ja comença a pensar i a tindre idees pròpies. Tot i que també es pot treballar amb persones que superin aquesta franja d’edat.
- Quines són les causes dels principals accidents?
Les principals causes són la distracció, l’excés de velocitat, el cansament o la conducció sota els efectes de l’alcohol i/o les drogues.
- Quin és el lema de la campanya?
L’evolució. El lema està referit a l’evolució de les persones. Des del començament de la humanitat on caminaven corbats, fins ara que ho fem asseguts als vehicles.
- Des de quan esteu preparant-ho?
Des del març de l’any passat. Però l’exposició s’ha realitzat ara perquè volíem que coincidís amb les xerrades d’educació vial que estem fent enguany.
- Ens pots explicar de què tracta la campanya? Què voleu aconseguir?
La campanya tracta de la comparativa entre la conducta animal i la conducta humana.
Volem aconseguir que la gent parli, ja que parlar ens fa pensar.
Óscar Lorite
4t ESO A

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada